WZORY OFERT

Co powinna zawierać dobra oferta handlowa ?

  • nazwę przedmiotu, usługi
  • informacje o tym do kogo jest kierowana
  • cenę netto i brutto oraz uwzględnione rabaty
  • termin ważności oferty
  • datę sporządzenia
  • rodzaj i koszty dostawy
Wzór oferty handlowej
Wzór oferty handlowej

Oferta handlowa – wzory

Oferta handlowa to dokument, który służy do przedstawiania klientom wybranego towaru bądź usługi, jakie mamy w sprzedaży. Wysyłając potencjalnemu nabywcy ofertę online, zapraszamy go do współpracy. Żeby przekonać go do uważnej lektury, a następnie do poczynienia zakupu, musimy wyróżnić się w tłumie podobnych propozycji. Oferty handlowe składane drogą elektroniczną muszą być rzeczowe, zwięzłe i skierowane do konkretnej firmy bądź osoby. Tylko wtedy kontrahent zwróci na nie uwagę i poczuje, że naprawdę mu na Tobie zależy. Co trzeba brać pod uwagę przy tworzeniu ofert handlowych? Czy istnieją gotowe wzory podobnych ofert, a jeśli tak, to co powinny one zawierać? Co zrobić, aby nasz szablon zachwycił potencjalnego klienta? Odpowiedzi na te i inne pytania prezentujemy poniżej!

Czy istnieją wzory ofert handlowych?

Wzór oferty handlowej jest o wiele mniej istotny niż jej zawartość – to do treści dokumentu należy przywiązać największą wagę. Wygląd, estetyka, rozmieszczenie poszczególnych informacji i dodatkowe bajery, takie jak zdjęcia, to kwestie bardzo istotne, ale jednak drugorzędne. Jeśli masz na to siłę i czas, możesz przygotowywać każdą ofertę zupełnie indywidualnie, pracując na ulubionym edytorze tekstu i za każdym razem budując wszystko od nowa. Spójrzmy jednak wprawdzie w oczy – w dzisiejszych czasach mało kto ma na to wystarczająco dużo energii. Każdorazowe opracowywanie oferty od zera wiąże się z niemałym wysiłkiem. Zamiast tego lepiej skorzystać z gotowych, prostych wzorów dokumentów, takich jak ten dostępny w naszym programie. Wtedy sporządzanie profesjonalnej oferty będzie się sprowadzało do uzupełnienia gotowego szablonu – po wpisaniu wymaganych danych można dokument zapisać i od razu przekazać kontrahentowi przy użyciu poczty elektronicznej. Szybko, wygodnie, a przede wszystkim skutecznie! Dzięki naszemu programowi zyskujesz nie tylko dostęp do przejrzystych wzorów ofert handlowych, ale i możliwość wystawienia dokumentu z każdego urządzenia podłączonego do internetu – czy to komputera, czy urządzeń mobilnych (tabletów, smartfonów). Ponieważ zawsze staramy się nadążyć za duchem czasu, przywiązujemy ogromną wagę do rosnącej popularności języków obcych. W dobie globalizacji rozsyłanie ofert handlowych po angielsku przez polskich przedsiębiorców, na przykład do zagranicznych zainteresowanych, nie budzi niczyjego zdziwienia. Żeby ułatwić ten proceder, uruchomiliśmy funkcję automatycznego tłumaczenia ofert. Wystarczy, że wypełnisz wzór oferty handlowej po polsku, a później – przy wydruku albo tuż przed wysyłką mailem – wskażesz stosowne oznaczenie. Do Twojej dyspozycji pozostaje ponad 20 różnych języków obcych, w których można wygenerować oferty – oczywiście tym najczęściej wybieranym jest język angielski. Jeśli marzysz o oszczędności czasu i pieniędzy, a przy tym zależy Ci na stworzeniu profesjonalnej oferty handlowej online – nasze narzędzie da Ci wszystko, czego potrzebujesz. Gotowe wzory faktur są przygotowane tak, aby wywarły na kontrahencie jak najlepszy efekt i aby przysporzyły jak najmniej kłopotu sprzedającemu. Na stronie afaktury.pl można przy pomocy jednego kliknięcia zmienić ofertę handlową w zamówienie – przeniesienie całego procederu do internetu i uproszczenie go do kilku kliknięć myszką przekłada się na maksymalne usprawnienie kontaktu z klientem. Z kolei w trosce o przedsiębiorców stworzyliśmy możliwość tworzenia bazy danych, co niweluje potrzebuję kilkukrotnego uzupełniania tych samych informacji we wzorze dokumentu oraz pozwala na podręczny podgląd wszystkich kiedykolwiek przygotowanych ofert w jednym miejscu.

Co musi zawierać wzór oferty handlowej?

Jeśli chodzi o wzory ofert handlowych, te dotyczące usług nie różnią się wcale od tych dotyczących konkretnych produktów. Oba typy dokumentów zawierają dokładnie te same dane. Zatrzymajmy się na moment przy absolutnych podstawach. Co powinna zawierać dobrze sporządzona oferta handlowa?

Jaki powinien być wzór oferty handlowej?

Oferta handlowa – zarówno ta w wersji tradycyjnej, jak i online – to pewnego rodzaju kampania reklamowa sprzedawanych towarów albo usług. Nie może zawierać wyłącznie tych samych informacji, które są uwzględniane na fakturach. Do opisu należy dołączyć rzetelną analizę możliwych zastosowań i korzyści, jakich można po nich oczekiwać. Oferta handlowa nie jest jednak tym samym, co reklama – jej zadaniem nie jest proste zwrócenie uwagi na daną okazję, ale wystąpienie z przedwstępną propozycją umowy sprzedaży lub kupna. Może więc ona mieć swoje konsekwencje prawne i ustawić dalszą współpracę z kontrahentami. Aby Twoja oferta była skuteczna, musi być przede wszystkim czytelna i zrozumiała z punktu widzenia klienta. Oprócz tego powinna zachęcać do dalszego kontaktu i zadawania większej liczby pytań (np. prośby o uściślenie warunków oferty). Dokument musi także ułatwiać nawiązanie owego kontaktu, czyli odsyłać zainteresowanego klienta pod stosowny adres. Pamiętaj, że do stworzenia odpowiedniej oferty nie są potrzebne żadne wybitne umiejętności, a po prostu odrobina rozeznania w temacie i nieco pracy nad warsztatem handlowym oraz pisarskim. Dowiedz się, jak wygląda dobra oferta handlowa, co zrobić, żeby tekst nie był nudny i dlaczego warto korzystać właśnie z naszych wzorów. Jeśli zabierasz się za tworzenie oferty handlowej, z pewnością zależy Ci na tym, żeby była one precyzyjna i skuteczna. Odpowiedni szablon jest Ci potrzebny do tego, żeby opracować własną, perswazyjną ofertę, jaka nakłoni klientów do zakupów (i to w dużych ilościach). W sieci aż roi się od rozmaitych stron, na których odnajdziesz wzory ofert handlowych, nie chodzi jednak o to, żeby sięgać po pierwsze lepsze rozwiązanie. Analizując szablon, zwróć uwagę przede wszystkim na to: - z jakich części składa się dany wzór oferty handlowej, - w jakiej kolejności szablon uwzględnia poszczególne elementy: dane obu stron, opis produktu albo usługi, a wreszcie ich ceny (koszty i ewentualny rabat powinny zostać szczególnie wyeksponowane), - czy można dołączyć zdjęcia i dodatkowe udogodnienia dla potencjalnego nabywcy, np. kod QR – szczególnie istotne są fotografie, które dają lepszy, wizualny ogląd na dany towar, - czy istnieje miejsce na dopisanie dodatkowych uwag – żeby oferta była skuteczna, musi przekonać klienta do zakupu i rozwiać jego wątpliwości (w przypadku naszych szablonów można zawrzeć to wszystko w polu „dodatkowe informacje”), - czy dany program daje możliwość gromadzenia archiwum i korzystania z bazy danych – ułatwi to generowanie ofert bez konieczności wpisywania wszystkich informacji za każdym razem od nowa. Dotyczy to zarówno nazwisk, firm i adresów, jak i opisów produktów czy ich cen.

Stwórz profesjonalną ofertę zupełnie za darmo

Przy pomocy narzędzia na stronie afaktury.pl istnieje możliwość stworzenia takiego szablonu oferty online, który sprosta potrzebom każdego przedsiębiorcy (a jednocześnie odbiorcy, z jakim ów wystawca ma zamiar nawiązać kontakt biznesowy). O jakie elementy warto rozbudować swoją ofertę? Skup się na tym, aby:

Wygląd wzoru oferty handlowej

Zanim zaczniesz kombinować z urozmaiceniami, rozpocznij od dostosowania naszego szablonu do swoich preferencji. Stwórz własny, prosty wzór oferty handlowej. Może Ci to zająć trochę czasu, ale z pewnością da Ci wiele satysfakcji i zaprocentuje w przyszłości. Będziesz mógł na jej bazie tworzyć bardziej spersonalizowane, jeszcze skuteczniejsze i bardziej profesjonalne oferty handlowe. Przy użyciu naszego programu online możesz zapisać ofertę w formacie PDF i zlecić wydruk w formie papierowej. Taka oferta będzie się nadawać do przekazania ręcznie albo wysyłki (pocztą lub kurierem). Możesz też zdecydować się na bardziej postępowe rozwiązanie i rozesłać plik tekstowy w formie elektronicznej. Ponieważ najważniejsze jest pierwsze wrażenie, nigdy nie ignoruj oprawy graficznej dokumentu. Skorzystaj z opcji dołączenia do wzoru oferty zdjęć, rysunków albo grafik. Rozmieszczaj tekst w nieoczywisty (ale nieprzesadny) sposób, sięgaj po kolorowe czcionki, ramki i symbole. Na pierwszej stronie zawrzyj cały konkret: od nazwisk aż po adresy stron www i numery telefonów. Jeśli oferta będzie miała wiele stron, rozważ załączenie spisu treści – dzięki temu ułatwisz kontrahentowi odnalezienie interesujących go informacji.