NAJLEPSZE OFERTY HANDLOWE

Wystawiaj Oferty tanio, sprawnie i zawsze aktualnie

Zamiast przeszukiwać internet w poszukiwaniu wzorów ofert handlowych, warto zajrzeć na stronę, gdzie wszystko jest w jednym miejscu.
Przecież nie wiadomo, czy to, co jest prezentowane w różnych miejscach w internecie naprawdę jest wiarygodnie.

Nasza strona posiada rzetelne informacje, gotowe, aktualne i powszechnie akceptowane wzory, dzięki którym nie będzie żadnej trudności w stworzeniu profesjonalnych ofert handlowych.
Oprócz tego przedsiębiorcy zaoszczędzą czas na tworzeniu faktur, rachunków i zamówień.
To oszczędność, gdyż możliwie jest zrobienie tego całkowicie samodzielnie, w krótkim czasie, całkowicie za darmo.
Wystarczy wpisać odpowiednie dane do wzoru i wydrukować go lub zapisać w pamięci komputera, aby zawsze mieć do niego odpowiedni dostęp.

Istnieje także możliwość wysłania ofert za pomocą poczty email.
Dzięki temu oferta trafia natychmiast do dużej liczby odbiorców, co zwiększa szansę na zainteresowanie nią.
Aby dokonać całej operacji nie trzeba się logować. Dane wpisane do wzoru nie są nigdzie zapisywane ani przesyłane dalej.
Zaletą tworzenia ofert handlowych w trybie online jest także to, że nie ma konieczności ściągania żadnego dodatkowego oprogramowania.
Wystarczy komputer o przeciętnej mocy, połączony do sieci internetowej.
Ofertę można wykonać z dowolnego miejsca, w dowolnym momencie.

W jaki sposób powstają najlepsze oferty handlowe? Poznaj sprawdzone zasady ich tworzenia

Wysyłane przez Ciebie oferty handlowe spotykają się z bardzo małym zainteresowaniem ze strony potencjalnych kontrahentów? Wysyłasz je masowo, lecz ciągle inne firmy okazują się być lepsze od Ciebie? Myślisz więc sobie, że coś musi być z Twoimi produktami nie tak, skoro konkurencja nie daje Ci szans. W rzeczywistości jednak problem leży zwykle zupełnie gdzie indziej. Wystarczy nawet małe niedopatrzenie, aby Twoja oferta handlowa została odebrana jako mało profesjonalna, a przez to niegodna uwagi. Dowiedz się zatem jakich błędów unikać i jak zaprojektować list ofertowy, aby zwiększyć swoje szanse na podjęcie współpracy z zamawiającym. Najlepsze oferty handlowe są pisane językiem korzyści Pierwsze pytanie jakie musisz sobie zadać na etapie przygotowywania oferty brzmi „co tak naprawdę potencjalny Klient chce przeczytać”. Zapoznaj się ze specyfikacją jego firmy i zastanów się, które spośród niezaspokojonych potrzeb Twoje produkty są w stanie spełnić. Zapomnij o używaniu specjalistycznego języka, którego znaczenie jest znane jedynie osobom ściśle związanym z branżą. Zamiast długich i skomplikowanych opisów specyfikacji technicznej skup się na jednej z kluczowych zasad współczesnego marketingu. Polega ona na tym, aby w ofercie handlowej eksponować wartość dodaną dla Klienta – odpowiednio łącząc cechy produktu z korzyściami, jakie można odnieść dzięki jego nabyciu. Przedstaw więc swojemu kontrahentowi w przystępnej formie listę odpowiedzi na pytania, które mogą go nurtować. Opisz swoją ofertę językiem korzyści. Zastosuj perswazyjny język i graj na emocjach potencjalnego Klienta. Marketingowcy już dawno dowiedli, że to właśnie emocje najlepiej sprzedają.

Postaw na prostotę

Najlepsza oferta handlowa jaką możesz przygotować powinna cechować się minimalizmem. Zrezygnuj więc z rozbudowanych bloków tekstu, z których bardzo ciężko jest wyłowić najważniejsze informacje. Stosuj wytłuszczenia, podkreślaj kluczowe fragmenty, używaj opcji justowania i kursywy. Nie zapomnij także o tym, aby w treści znajdowało się sporo śródtytułów, dzięki czemu jej odbiorca będzie mógł skrócić do minimum czas potrzebny na zapoznanie się z ofertą. Urozmaicaj ofertę handlową elementami graficznymi Mimo tego, że zalecamy prostotę i przejrzystość na etapie tworzenia oferty, nie może ona wyglądać po prostu zbyt biednie. Często spotykamy się z mylnym założeniem, aby jak najbardziej skracać jej zawartość – nawet do kilku stron. Nie o to jednak chodzi. W takim przypadku nie zdołasz przekonać Klienta do tego, że powinien wybrać właśnie Twoją ofertę handlową. Warto natomiast wzbogacać ją o atrakcyjne elementy graficzne – najlepiej przygotowane przez zawodowego grafika. Mogą być to zarówno wykresy, tabele, diagramy, infografiki czy zdjęcia produktów, które sprzedajesz. Tego typu ilustracje przemówią do wyobraźni Klienta i wzbudzą w nim pragnienie posiadania oferowanych przez Ciebie produktów. Dobrą praktyką jest także zamieszczanie w pliku ofertowym statycznej stopki (dolna część strony) oraz nagłówka (górna część). Są to elementy, które automatycznie powielają się na każdej stronie, dlatego nie musisz ich osobno kopiować. Najszybciej dokonasz ich umieszczenia, jeżeli skorzystasz z gotowego programu do generowania ofert. Funkcję taką posiada między innymi aplikacja dostępna po adresem www.afaktury.pl. Wybierasz wzór stopki oraz nagłówka, po czym jednym kliknięciem zatwierdzaj je w dokumencie. Każda strona będzie wówczas analogiczna do wzoru papieru firmowego, który stosujesz w swojej firmie.

Zadbaj o pozytywny PR za pomocą ofert handlowej

Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja oferta faktycznie wyróżniła się na tle konkurencji, musisz zrobić wszystko w celu podkreślenia pozytywnego wizerunku. Pokaż fotografie uśmiechniętych pracowników, którzy – co widać na pierwszy rzut oka – są usatysfakcjonowani z zatrudnienia w Twojej firmie. Zaprezentuj także logotypy znanych Klientów, z którymi dotychczas podjąłeś współpracę. Możesz także dołączyć do formularza referencje lub opinie. Będą one stanowiły potwierdzenie tego, że kontrahent ma faktycznie do czynienia z rzetelnym – godnym zaufania przedsiębiorstwem. Pochwal się również, jeżeli Twoja firma stosuje się do standardów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu oraz stosuje rozwiązania technologiczne przyjazne środowisku. Wszystkie te elementy zbudują pozytywny PR Twojego podmiotu, a przecież zewnętrzny wizerunek odgrywa często decydującą rolę w wyborze oferenta. Nie zapomnij o spisie treści oraz ilustracji Profesjonalna oferta handlowa musi koniecznie zawierać automatyczny spis treści oraz wszystkich wykorzystanych ilustracji. Pozwala to Klientowi znacznie sprawniej poruszać się pod dokumencie i znajdywać dokładnie to, czego szuka. Tworząc spis treści pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej chronologii.

Sprawdź, czy nie popełniłeś błędów gramatycznych i literówek

Twoja oferta z dużym prawdopodobieństwem zostanie odrzucona już w pierwszym etapie, jeżeli sporządzisz ją w sposób niedbały. Przede wszystkim nie może być mowy o błędach gramatycznych – ortograficznych oraz składniowych. Upewnij się również, czy w treści dokumentu nie znajdują się jakiekolwiek literówki. Zapamiętaj sobie staropolskie przysłowie, które głosi, że „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Nadal nie traci ono na aktualności.

Jakie dane warto zamieścić w treści oferty?

Tworząc ofertę handlową możesz pozwolić sobie na kreatywność, natomiast nie oznacza to wcale, że nie musisz przestrzegać jakichkolwiek standardów. Przede wszystkim odnoszą się one do zamieszczenia kluczowych danych. Można do nich zaliczyć między innymi:

Możesz również obligatoryjnie wskazać dane niezbędne do rozliczenia – gdyby kontrahent zdecydował się podjąć z Twoją firmą współpracę. W programach do sporządzania ofert typu afaktury.pl dokonasz tego w sposób całkowicie zautomatyzowany. Wstawisz numer rachunku bankowego do przelewu, wyliczysz kwoty podatku VAT, zaoferujesz Klientowi rabat, a także wskażesz ostateczny termin uregulowania należności oraz dostawy zamówionych towarów. Aplikacje tego typu pozwolą Ci uniknąć jakichkolwiek literówek czy błędów w obliczeniach podatkowych. Dzięki temu unikniesz problemów przy rozliczeniach z Urzędem Skarbowym oraz nie narazisz się na odrzucenie oferty już w pierwszym etapie. W razie potrzeby zdołasz jednym kliknięciem przekształcić ofertę w fakturę VAT. Warto w ten sposób zaoszczędzić cenny czas, którego przecież przy prowadzeniu firmy nieustannie brakuje. Jeżeli natomiast podejmujesz współpracę z zagranicznymi kontrahentami, będziesz mógł wówczas skorzystać ze wzorów w dwudziestu różnych językach. Nic już nie będzie ograniczać Cię przed tym, aby poszerzać dotychczasowy rynek zbytu. Zarówno ofertę, jak i wygenerowaną na jej podstawie fakturę wydrukujesz z poziomu konta. Po rejestracji i zalogowaniu zyskasz ponadto możliwość zapisywania wystawionych dokumentów w pamięci programu. Będziesz mógł do nich wrócić w dowolnym momencie i na ich podstawie sporządzisz kolejną ofertę. Jeżeli współpracujesz ze stałymi Klientami, unikniesz konieczności przygotowywania oferty za każdym razem od nowa.

W ofercie nie może zabraknąć harmonogramu realizacji

Tym co najbardziej zniechęca do podjęcia współpracy z firmą jest nieustannie przedłużający się czas realizacji zamówienia. Zapewnij więc swojego kontrahenta, że podejmując z Tobą współpracę nie musi się o to martwić. Wskaż ostateczny termin realizacji – a także wykonania poszczególnych etapów zamówienia. Zaprezentuj również potencjalne działania które podejmiesz, jeżeli zaistnieją nieplanowane problemy. Pokaż, że jesteś przygotowany na każdą ewentualność i zrobisz wszystko co w Twojej mocy, aby dopilnować wyznaczonego terminu deadline. Do sporządzenia harmonogramu świetnie nadaje się diagram gantta, dzięki któremu czytelnie zobrazujesz Klientowi plan realizacji.

Przedstaw kilka wariantów wyceny

Może się okazać, że Twoje oferta handlowa pomimo tego że jest atrakcyjna, okaże się dla zamawiającego po prostu za droga. Możesz ten problem na szczęście w stosunkowo prosty sposób rozwiązać. Wystarczy, że przygotujesz kilka wariantów kosztorysu, w zależności od wielkości zamówienia. W przypadku, jeżeli Klient będzie w stanie zaangażować większy budżet, wtedy wybierze droższą ofertę, w przeciwnym razie postawi na tańszy wariant. Aby zachęcić Klienta do tego, aby chciał zapłacić więcej, zaproponuj mu atrakcyjne rabaty. Musisz jednak uważać, aby oferta nie okazała się atrakcyjna jedynie dla Klienta, natomiast Tobie nie przyniosła zysku w postaci odpowiednio wysokiej marży.

Podsumowanie

Nie narażaj się więc na ryzyko związane z samodzielnym przygotowywaniem oferty handlowej od początku do końca. Skorzystaj z gotowych wzorów, której są dostępne w aplikacjach online – takich jak chociażby na stronie www.afaktury.pl. Zdołasz wtedy sporządzić i przesłać ofertę handlową w błyskawicznym czasie i nie popełnisz jakichkolwiek kosztownych w skutkach błędów typu literówki, pomyłki ortograficzne czy błędnie wyliczony podatek VAT do zapłacenia. Jednocześnie postaw na chociaż odrobinę kreatywności, tak aby Twoja oferta handlowa wyróżniła się na tle wielu pozostałych. Zastanów się jakie posiadasz przewagi konkurencyjne i wyraźnie je eksponuj. Urozmaicaj ofertę o elementy graficzne, podkreślaj pozytywne cechy Twoich produktów, wskazuj na korzyści możliwe do osiągnięcia dzięki ich nabyciu. Nie zapomnij również o zaprezentowaniu w ofercie szczegółowego harmonogramu realizacji oraz kilku różnych wariantów wyceny. Jeżeli dopilnujesz tych wszystkich zaleceń, wówczas na pewno w krótkim czasie zanotujesz wzrost skuteczności składanych ofert handlowych. A przecież właśnie o to chodzi, aby listy ofertowe przekładały się na częste zamówienia.